Dag 2 in Sydney

15 januari 2019 - Sydney, Australië

Vannacht opnieuw heel goed geslapen, dus zijn alweer lekker bijgetrokken van onze nachtvlucht.

Vanmorgen aan de hotelbar een cappuccino gedronken en een croissantje gegeten om vervolgens opnieuw richting Opera House te gaan. Ditmaal deels met de bus om onze voeten, die intussen redelijk gevoelig zijn, te sparen.

Cappuccino met croissant aan de hotelbar

Bij het Opera House ligt de Royal Botanic Garden van Sydney. Hier hebben we heerlijk gewandeld en foto's gemaakt, ook van het uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. In dit park wordt door de locals veel gerecreëerd en gesport.

Selfie in de Royal Botanic GardenUitzicht vanuit de Royal Botanic GardenHardlopen in de Royal Botanic GardensSporten in Royal Botanic GardensRoyal Botanic Gardens

Na het park zijn we met de trein van Martin Place naar Town Hall gegaan. Daar vlakbij hebben we Sanne even snel gedag gezegd die aan haar stageverslag zat te werken in de bibliotheek.

Library waar Sanne zit te werken

Omdat we het heerlijke Aziatische eten na Singapore nog niet kunnen loslaten hebben we bij een Chinees tentje geluncht om vervolgens door de lopen naar Darling Harbour. Dit is gedeelte in Sydney waar wat meer fun te beleven is.

Darling Harbour

Omdat we Sanne rond half 7 zouden ontmoeten in The Rocks, besloten wij alvast rustig die kant op te wandelen en zijn we voor een Belgisch biertje in Belgian Beer Cafe Heritage.

The Rocks in Sydney

Daarna zijn we volgens het originele plan met Sanne wat gaan drinken op het dakterras van The Glenmore Hotel. Er werden druk plannen gesmeed voor de rest van de week :)

Rooftop bar van The Glenmore HotelOns uitzicht vanaf de rooftop barPlannen maken voor de rest van de week

Sanne ging door naar een afspraak, wij nog even richting Harbour Bridge.

Harbour Bridge

Daarna even wat gegeten en terug naar het hotel. Morgen vroeg op want we gaan een Hunter Valley wijntour doen!

1. Caroline:
    15 januari 2019
    Ja wat gaaf weer allemaal!!!!
    Unbelievable dat jullie gewoon downunder zijn!!!
  2. Helga:
    16 januari 2019
    Wat heerlijk om te lezen en zulke blijde gezichten te zien.
    Geniet ervan en vooral van elkaar.
    Dikke kus aan Sanne.
  3. Maaike:
    16 januari 2019
    Te gek luitjes!
    Ik hoor dat het bete-heet is bij jullie, wel te doen?