Dag 3 van de roadtrip

23 januari 2019 - Coffs Harbour, Australië

Vanmorgen hebben we bijtijds een bezoek gebracht aan het koala ziekenhuis in Port Macquarie. Om 8 uur worden de dieren gevoerd en daar wilden wij wel bij zijn.

In dit ziekenhuis worden koala's opgevangen en verzorgd die ziek zijn of gewond zijn geraakt door bijvoorbeeld een aanrijding of bosbrand. Wat een lieve dieren zijn het! En wat een mooi werk doet dit ziekenhuis.

Koala wordt gevoerd in het koala ziekenhuisInformatie over de koala's in het koala ziekenhuisHet koala ziekenhuisEen opgevangen koalaKoala aan het slapenKoala aan het etenKoala is verse blaadjes aan het eten

Na dit bezoek zijn we naar het strand Killick bij Crescent Head gereden. Dit zou één van de mooiste stranden moeten zijn van Australië. In de golven werd volop gesurfd. We hebben twee uurtjes aan en in zee doorgebracht.

Uitzicht op een deel van Killick BeachSurfers bij Killick Beach

Daarna onder een douche het zand en zout afgespoeld en een lekkere burger gegeten. Lunch met uitzicht begint hier bijna een gewoonte te worden :)

Lunchuitzicht vlakbij Killick Beach

We waren van plan om de Big Hill Rainforest Walk te gaan doen, een korte trail van ongeveer 1,5 km niet heel ver bij het strand vandaan. We kwamen onderweg daar naartoe alleen op zo'n slechte weg terecht, dat de auto aan alle kanten uit elkaar leek te rammelen. We hebben helaas moeten besluiten om om te keren en dit idee te skippen. Naar veel plaatsen rondom de kust is trouwens één weg aangelegd. Wil je even ergens heen, dan kan dat maar moet je dezelfde weg terug om weer verder te kunnen.

Onderweg zijn we vandaag kangoeroes tegen gekomen, joehoe! We hadden ze al eerder héél in de verte gezien maar nu reden we er praktisch langs.

Kangoeroes onderweg

Na wat spots op de route gecheckt te hebben, besloten we om naar Hat Head te rijden. Een goed besluit! Als je het dan over mooie stranden hebt...

Prachtig verlaten strandje bij Hat HeadHet strandje van Hat HeadHat HeadHat HeadPeter in dromenlandGenieten van het uitzicht bij Hat Head

Onderweg naar Hat Head heb ik een paar campings gebeld in de buurt van Woolgoolga. Ze hebben allemaal nog plaatsen vrij, het wordt alleen een uitdaging er op tijd te zijn want de recepties sluiten allemaal eind van de middag. Wat is dat toch hier in het hoogseizoen?

Sowieso was het vandaag wel een beetje een uitdaging met internet en bellen, omdat we een deel van de dag helemaal geen bereik hadden. Niet dat er storing was, het gebied lag waarschijnlijk gewoon te ver van een Vodafone mast.

Uiteindelijk werd het een camping in Coffs Harbour, een stadje nog vóór Woolgoolga. Het is een mooie, nette, zelfs vrije luxe camping met ruime kampeerplaatsen. We overwogen al snel om er 2 nachten te blijven, maar gaan morgen in de loop van de dag waarschijnlijk toch door naar Yamba.

2019-01-23-18-38-06Kaartje Port Macquarie, Coffs Harbour en Yamba

Coffs Habour is de enige plaats in Australië waar het Groot Australisch Scheidingsgebergte samenkomt met de Grote Oceaan (voor wat hetcwaard is). Coffs Harbour dankt zijn naam aan kapitein John Korff, die het gebied Korff's Harbour noemde toen hij genoodzaakt was er te schuilen voor een storm in 1847. De naam werd per ongeluk veranderd door een ambtenaar die het land in 1861 registreerd. Coffs Harbour beschikt over een bloeiende bananenindustrie.

Nadat we de auto hebben neergezet zijn we op advies van de dame van de receptie naar Hoey Moey gelopen voor een drankje. Wat een super relaxte tent is dat. Vrij groot, maar dat hebben ze leuk opgelost doorverschillende plekken te creëren. We hebben er uiteindelijk ook gegeten.

Hoey Moey

Op de weg terug liepen we langs de plaatselijke bowling club, dat er iets anders aan toe gaat dan bij ons.

De lokale bowling club

We zagen dat het in de verte flink aan het flitsen was dus hebben we de auto snel in orde gemaakt voor de nacht. Nu, bijna een uur later, flitst het nog steeds maar het onweer lijkt gelukkig aan ons voorbij te gaan. We zitten heerlijk buiten met een biertje en een wijntje met 26 graden. En dat terwijl het flink wintert in Nederland. Dat wordt nog wat volgende week ;)

Tot morgen!