Dag 5 in Sydney

19 januari 2019 - Sydney, Australië

Voor vandaag hadden we een wandeling over de Harbour Bridge bedacht. Dat is de brug waarop met Oud en Nieuw het mooie vuurwerk wordt afgestoken.

Uitzicht vanaf de pilaar

Sanne kwam naar ons hotel waar we koffie hebben gedronken en een lekkere croissant hebben gegeten. Daarna op pad naar de brug. Het is mogelijk om voor een schappelijke prijs de één van de pilaren beklimmen in plaats van de Bridge Climb voor 350 Australische dollars.

De Harbour Bridge overPanorama van het uitzicht vanaf de pilaar van Harbour BridgeUitzicht vanaf de pilaarUitzicht vanaf de pilaarPanorama vanaf de pilaar

Na het fantastische uitzicht daar boven zijn we de brug overgelopen naar de overkant.

Uitzicht vanuit Bradfield ParkOverleg over de rest van de dag

Sanne en ik wilde graag eenzelfde foto maken in een parkje aan de andere kant van de brug die we een keer op Instagram gezien hadden. Gelukt! :)

Photoshoot :)Sanne in Bradfield Park

Na wat gefotografeer links en rechts van de brug maar zéker ook van de overkant (Opera House links, Harbour Bridge rechts en CBD (Central Business District) in het midden) hadden we trek gekregen.

Uitzicht vanaf North SydneyUitzicht vanaf North Sydney

In dat deel van Sydney (North Sydney) is verder niet zoveel te beleven behalve een paar kleine eettentjes. We hebben daar lekker Thais gegeten.

Thaise lunch

We hebben de trein over de brug terug genomen naar de stad om nog voor Sannes verjaardag een cadeau te kopen.

Met de trein terug naar de stadIn de trein :)

Ze had een tasje gezien die ze graag wilde hebben, maar helaas had die winkel 'm niet meer. Gelukkig heeft ze 'm nog online kunnen vinden én besteld, dus die ligt op haar te wachten als ze over twee weken thuis komt.

Op de weg terug naar het hotel waar we ons voor de avond wilde opknappen kwamen we een onwijs leuke en enthousiaste straatartiest tegen die met emmers, pannen en deksel een drumstel maakte. Hij had wat vrijwilligers nodig en Peter was één van de gelukkigen.

Straatmuzikant met geïmproviseerd drumstelPeter als assistent bij de straatmuzikant

Snel even gedoucht in het hotel, gebeld met Thieme en daarna door naar de botanische tuin. Daar hebben ze aan de waterkant een openlucht bios geplaatst met uitzicht op de CBD, Opera House en de Harbour Bridge. Heel tof.

Drankje halen voor tijdens de filmPanorama van de St. George Openair CinemaAan het wachten tot de film begintSt. George Openair CinemaCBD skyline gezien vanuit botanische tuinCBD skyline gezien vanuit botanische tuinUitzicht vanaf de botanische tuin / openlucht biosUitzicht vanaf de botanische tuin / openlucht bios

Na de film hebben we in een park gebeld met Mathijs.

Bellen met Mathijs

Peter en ik zijn daarna nog een drankje gaan drinken in Darling Harbour, maar man, wat is het hier lastig om 's avonds laat nog ergens normaal iets te drinken zonder dat je meteen een club binnen gaat. Dat kon trouwens ook niet, want ik had geen ID bij me.

Voor morgen gaan we opnieuw een wandeling maken, namelijk van Rose Bay naar Watsons Bay. Dit zou ongeveer 8 km moeten zijn.