Dag 7 van de roadtrip, laatste dag

27 januari 2019 - Brisbane, Australië

Vanmorgen ging de wekker al voor half 7, maar we waren al eerder wakker geworden van de vele vogels die druk waren. Je hoort hier 's ochtends geluiden die ik echt nog nooit eerder heb gehoord.

Na een douche en ontbijt hebben we de auto ingepakt en zijn we vertrokken richting Brisbane.

De eerste bestemming was de luchthaven om daar voor een paar uur onze bagage te stallen. Op de website van de luchthaven hadden we gezien dat er kluisjes vlakbij de parkeergarage staan. Daar aangekomen bleek dat het niet heel veel kluisjes waren en dat ze allemaal vol zaten.

Een beveiliger van de parkeergarage tipte ons naar de informatiebalie te gaan in de aankomsthal. Gelukkig was het daar ook mogelijk om onze bagage onder te brengen. We zagen ons zelf niet graag met alle bagage door Brisbane lopen vandaag.

Na de luchthaven zijn we doorgereden naar de wasstraat om de auto te wassen en te stofzuigen.

Auto wassenAuto wassen :)

Snel nog een koffie gehaald en doorgereden naar het drop off punt van de auto. Hun kantoortje is dicht op zondag, buiten in de bus konden we de sleutel kwijt. Het lag in een wat afgelegen gebied, dus hebben we een Über besteld om daar weer weg te komen.

Op basis van diverse blogtips hebben we ons naar Eat Street laten brengen. Het is een enorm terrein met (gestapelde containers) waar je vanalles kunt eten. Super leuk concept  maar achteraf gezien was het voor ons niet de beste keuze. We waren daar om kwart over 11, terwijl Eat Street zelf om 12 uur open ging. Ook was het ver van wat downtown Brisbane zou moeten zijn.

Eat Street NorthshoreEast Street Northshore

We hebben Sanne gebeld die enkele maanden geleden ook in Brisbane was en die had dé tip. Hadden we eerder moeten doen :)

De volgende bestemming was South Bank Parklands. Dat bleek sowieso een betere keuze. We hebben wat langs de rivier gewandeld, hebben Aziatisch geluncht en even verderop in een bar een biertje en wijntje gedronken. Het was opnieuw bloody hot vandaag.

South Banks in BrisbaneSouth Banks in BrisbaneMensen heerlijk aan het chillen in het parkNepalese PagodaRainforest WalkWandelen op South BanksOverdekt wandelen bij South BanksOverdekt wandelen bij South Banks

We besloten om op ons gemak nog naar de overkant van de rivier te wandelen, over de Victoria brug.

Zicht op South Banks

Daar hebben we nog een klein stukje 'downtown' Brisbane gezien. We waren vandaag allebei een beetje bevangen door de hitte, liepen van schaduw naar schaduw en zijn uiteindelijk maar op een terras in de schaduw neergestreken.

Drankje bij Pig 'N' Wistle

Op het moment dat we dit verslag verder schrijven zitten we op de luchthaven van Brisbane. We hebben onze bagage opgehaald en hebben even lekker een douche genomen voordat we straks op onze vlucht stappen.

Nog even wat tennis gekeken op de luchthaven...

Tennis kijken op de luchthaven

We hebben zometeen een vlucht van 14,5 uur, dan een overstap van 2,5 uur en dan de rest. In totaal zijn we iets meer dan 24 uur onderweg. Tot in Nederland!

1. Sandra:
    27 januari 2019
    Goede reis en tot snel. 👋🏻
  2. Hanny:
    27 januari 2019
    Nogmaals goede en veilige vlucht.
  3. Caroline:
    27 januari 2019
    Ga jullie reisverhalen missen!!
    Goede reis! 😘
  4. Inge:
    28 januari 2019
    Jammer dat het alweer voorbij is. Ik had iedere dag iets leuks om te lezen ;-) Goede terug reis!