Thuis

28 januari 2019 - Amersfoort, Nederland

Thuis! Na een toch wel vrij lange reis zijn we weer thuis. De eerste vlucht die het langste duurde, van Brisbane naar Abu Dhabi, viel achteraf gezien heel erg mee. Het scheelde erg dat het een nachtvlucht was en dat we allebei veel hebben kunnen slapen.

De transfer op Abu Dhabi ging heel soepel. We hadden daar nog best veel tijd over om koffie te drinken, tanden te poetsen en wat te lezen.

Luchthaven Abu DhabiKameel

De tweede vlucht die maar 6,5 uur duurde hakte er uiteindelijk het meeste in. Die waren we na 3 uur al goed zat, toen werd het echt aftellen. We hadden nog wel een heel gezellige ontmoeting met een dame uit Münster die in het vliegtuig naast ons zat, dat was nog wel een leuke afleiding.

We hadden ons van te voren mentaal voorbereid op het feit dat het koud is in Nederland, maar toen we op Schiphol maar buiten liepen en de snijdende wind voelden viel het toch erg tegen haha! Ook reden we onderweg een winterse hagelbui in. Het zal vast snel genoeg weer wennen.

Hagelbuitje onderweg naar huis

We kijken in elk geval terug op een super leuke en mooie vakantie. Het is een heel bizar gevoel om aan de andere kant van de wereld te zijn geweest.

Wat ons aan Australië het meeste is opgevallen of zal bijblijven is de prachtige natuur en de dieren en veel verschillende vogels die specifiek daar voorkomen, maar ook de rotsachtige kusten en mooie stranden. Daarnaast zijn de mensen er super vriendelijk en ook oprecht geïnteresseerd hoe het met je gaat of hoe je dag tot dusver was. Het woordje 'sorry' wordt ook niet geschuwd als bijvoorbeeld iemand op straat ook maar een beetje het idee heeft jou in de weg te lopen, gewoon heel beleefd. Op de weg is het heel rustig in vergelijking met hier. Je komt weinig auto's tegen (behalve in de stad dan), het rijdt heel relaxt. Waar we minder goed aan konden wennen is dat je bijtijds op pad moet als je ergens wat wil eten en dat je 's avonds vrij lastig ergens een alcoholisch drankje kunt drinken, gewoon gezellig ergens op een terrasje. Ook schenkt niet elk restaurant alcohol, jammer als je een lekker wijntje bij je pasta wil ;) Nu zaten wij grotendeels in de staat New South Wales, waar de regels rondom alcoholgebruik en -verkoop het strengst in Australië schijnen te zijn.

De komende tijd zal nog de nodige foto's selecteren van zowel Singapore als de langere periode in Australië en toevoegen aan dit blog om er uiteindelijk een fotoboek van te maken.

1. Maaike:
    28 januari 2019
    Jaaaah
    Welkom terug, nu echt!
  2. Jet:
    29 januari 2019
    Wat een ervaring zeg.
    Dat nemen ze niet meer af.
    We hebben genoten van jullie blogs.
    Liefs Jet