Dag 5 van de roadtrip

25 januari 2019 - Brunswick Heads, Australië

Vanmorgen zijn we na een ontbijtje en een lekkere douche in onze privé badkamer om half 10 van de camping vertrokken. We hebben voor het eerst ontdekt wat spookrijden is ;) Je moet keer op keerje hoofd erbij houden als je de weg op gaat en links moet rijden. Maar alles goed gegaan hoor! Ze zullen het hier misschien wel vaker meemaken dat er iemand op hun weghelft rijdt.

We hebbe de tank van de auto volgegooid, koffietje gehaald bij Pinewood Corner daar tegenover voor onderweg en door naar Byron Bay.

Koffie halen bij Pinewood Corner

We kwamen er vandaag achter dat dit een dorp is op het meest oostelijke punt van Australië, dat punt heet Cape Byron (en heeft die naam ooit van Captain Cook gekregen).

We zijn eerst het dorpje zelf met vele winkeltjes en kleine eetgelegenheden in gegaan. Hebben wat kleins geluncht bij een leuk Mexicaans tentje, Miss Margarita.

Daar hebben we ook de campings doorgenomen om te bellen voor een plek. Het oorspronkelijke idee was namelijk om twee dagen in Byron Bay te blijven. Maar het was druk in Byron Bay, héél druk in Byron Bay. Morgen (zaterdag 26 januari) is het namelijk Australia Day en de mensen hier hebben een lang weekend (maamdag vrij). De campings in en rondom Byron Bay waren vrijwel volgeboekt. Plan de campagne gemaakt, we zouden alvast een stukje noordelijker. We hebben een camping gevonden in Brunswick Head, ze hadden net een annulering gehad waardoor wij er twee nachten kunnen staan.

Maar eerst wilden we natuurlijk naar het meest oostelijke puntje van het vaste land van Australië! Je kan de route naar de vuurtoren waar dat punt vlakbij ligt vanuit het dorp lopen, maar het was wederom een snikhete dag vandaag dus zijn we een stuk met de auto naar boven gereden en hebben we het laatste stuk gelopen. Onderweg zagen we mensen naar de zee beneden wijzen, bleek dat er een groep dolfijnen zwom. Zo cool! Het was wel heel ver weg maar doordat het water zo helder is hier kon je ze goed zien.

Dolfijnen

En toen waren we daar :)

Onderweg naar de vuurtorenCape ByronDe vuurtoren van Byron BayUitzicht vanaf de vuurtoren van Byron BayWij op het meest oostelijke puntje van het vasteland van Australië

We besloten om daarna nog wat te drinken ergens in de buurt van het strand, maar omdat we overal in de file terecht kwamen kozen we ervoor om maar direct de route naar de camping te rijden. En toen kwamen we ineens langs de Railway Friendly Bar met 20 verschillende biertjes op de tap. Dat hoefde ik Peter niet twee maal te vertellen :)

Railway Friendly BarVerfrissend biertje drinken bij Railway Friendly Bar

Opnieuw hebben we een super relaxte camping getroffen. We hebben ons geïnstalleerd en hebben even gekeken hoe het er allemaal uitzag.

Op de laatste camping

We wilden even wat drinken maar omdat het al half 7 was zijn we wat buiten de camping gaan drinken voordat straks alles dicht is om ook even iets te eten. We hebben wat gedronken Hotel Brunswick met een groot terras en live muziek. Daar hebben we rustig gekeken waar we wilden gaan eten. Het werd Park Street Homemade Pasta. Super lekker.

Brunswick HotelLekker eten bij Park Street Homemade Pasta

Morgen is onze laatste volle dag in Australië, daar gaan we nog even goed van genieten.

1. Caroline:
    25 januari 2019
    Again beautiful!!
  2. Hanny:
    26 januari 2019
    Het is allemaal toch super mooi. Dit is een reis die je niet snel zal vergeten. Geniet nog van jullie laatste dag. Wensen jullie ook weer een goede en veilige vlucht naar huis. Heel veel groetjes van ons beide.👍✈️