Dag 3 in Australië

16 januari 2019 - Hunter Valley, Australië

De wekker ging vanmorgen om kwart over 6 (!) in verband met tour in het wijngebied Hunter Valley.

Onze bus deze dagOnze gezellige tourguide annex chauffeur

Hunter Valley is een mooi groen en uitgestrekt gebied.

Uitzicht onderweg van het 'binnenland'

De eerste stop tijdens deze tour was bij de Hunter Valley Chocolate Company.

Bij Hunter Valley Chocolate Company

Daarna zijn we doorgereden naar een proeverij van vodka's en likeurtjes. Smaakjes van limoen tot mango en chocolade/mint.

Hunter DistilleryLekkere vodka :)Samen vodka's proevenVodka proeverij. 100% organic.

Na deze proeverij zijn we doorgereden naar de lunchlocatie die naast de eerste wijnproeverij lag. Maar eerst geluncht bij Brewhouse Hunter Valley.

Lunchlocatie en eerste wijnproeverijUitzicht bij de lunch

Peter heeft hier gekozen voor een aanvullende bierproeverij.

Wijnproeverij? Bierproeverij!

En toen dus door naar de eerste wijnproeverij bij Hermitage Road Cellars.

Eerste wijnproeverij Hermitage Road Cellars

Na de eerste proeverij kwamen er verderop nog twee...

De tweede wijnproeverij vond plaats bij Mount Pleasant.

Uitleg over de verschillende wijnenTijdens de tweede wijnproeverij bij Mount PleasantDe wijnen die we geproefd hebbenPanorama uitzicht bij Mount PleasantDruiven aan het rijpen voor de wijnDeel van de wijnranken bij Mount Pleasant

De derde en laatste wijnproeverij verderop bij Allandale.

Wijnproeverij bij Allandale

Nog snel even naar het toilet voordat we aan de terugreis zouden beginnen.

Kijk uit voor de kikker!

Na nog een korte pauze om een verkoelend ijsje te halen, kwamen we rond half 7 terug in Sydney.

We hebben ons snel opgeknapt om met Sanne naar Darling Harbour te gaan. Daarover morgen meer...

1. Maaike:
    16 januari 2019
    En hoe voel je je nu? Emmertje naast je bed?
  2. Arjan:
    16 januari 2019
    Haha 16 januari 1919 is Amerika droog gelegd, de ‘prohibition‘ noemde ze dat geloof ik. 100 jaar later gaan jullie even een dagje zuipen om dit te vieren en dat terwijl jullie daar down under eigenlijk al op jullie kop staan 👍🏻
  3. Hanny:
    16 januari 2019
    Weer hele mooie foto’s en lijkt me een hele mooie tour. Jullie genieten wel maar als ik hier hoor is het wel ontzettend warm bij jullie.
    Geniet nog verder.
  4. Merel:
    17 januari 2019
    Haha! Alles prima hier! En het is inderdaad een erg mooie tour.