Dag 3 in Singapore

13 januari 2019 - Singapore, Singapore

Zaterdagochtend zijn we bijtijds richting Marina Bay Sands gegaan voor een bezoek aan de Skydeck.

Skydeck boven op Marina Bay Sands

In verband met het weekend dachten we dat het er heel druk zou zijn maar dat viel alles mee, we werden direct geholpen aan de ticketbalie. De lift bracht ons naar de 56e verdieping van waaruit je een fantastisch uitzicht hebt op de stad. Je kan vanaf dit dek in de verte ook Maleisië en Indonesië zien liggen.

Uitzicht op Gardens by the bay vanaf skydeck Marina Bay Sands

Vooral Peter raakte niet uitgekeken daarboven.

Panoramafoto vanaf Skydeck

Little India was de volgende bestemming en dat combineerde mooi met de lunch. We hebben in de grootse food court van Singapore gegeten, Tekka Centre.

Tekka Centre

In deze food court zat een prachtige Indiase man. Ik kon het niet laten...

Portret van authentieke Indiase man

Daarna een wandeling door de wijk, langs koeien, een marktje, veel winkeltjes en verschillende tempels. We wilden graag de Sri Veeramakaliamman tempel bezoeken maar die was helaas tot 4 uur die middag gesloten.

(Heilige?) koeien in Little IndiaSerangoon Road in Little India

Ook zijn we in Little India langs het meest kleurrijke huis van Singapore gelopen. Dit is een oude villa van een voormalig Chinese koopman op stand. Het is het laatste Chinese huis in deze wijk.

Former house of Tan Teng Niah

Omdat het zaterdag erg heet was hadden we na deze wandeltocht behoefte aan verkoeling in de vorm van een heel koud biertje, dus terug naar de food court. In de tussentijd had mijn oud collega Wee Teck contact gelegd met de vraag of we tijd hadden om elkaar even te zien. We spraken af in de buurt van Clarke Quay om even wat te drinken.

Meet up met oud collega Wee Teck

Daarna heeft hij ons afgedropt bij oude Chinese Hong San See Temple gebouwd 1836. De tempel was lastig te vinden omdat deze in de loop van de tijd helemaal is ingebouwd tussen hoge gebouwen.

Hong San See Temple

Eind van de middag zijn we naar Suntec City gegaan. Ik wilde daar graag naartoe. Toen ik destijds in Singapore ging werken zat hier het eerste kantoor. Na ongeveer een maand is het hele kantoor verhuisd naar de nieuwe locatie waar weer eerder deze week zijn gaan kijken.

Tower 4 in Suntec City

's Avonds hebben we opnieuw gegeten in Maxwell food court in Chinatown, gewoon omdat het zo lekker is!

Tot slot de Night Safari in de Singapore Zoo. Helaas geen goede foto's kunnen maken vanuit het rijdende karretje.

Singapore Night Safari